28 mars 2012

Utan anmärkning

Idag var det dags för den årliga besiktningen av bilen. Jag var inte särskilt orolig för att den inte skulle gå igenom men man vet ju aldrig. Som du säkert förstår av så gick den igenom utan anmärkning. Det var förstås skönt. Jag önskar att jag inte behövde ha någon bil eftersom det kostar en hel del men utan den skulle jag behöva hjälp med en så simpel sak som att handla. Jag vill vara så oberoende som det bara går och därför är bilen ett måste för mig.
När jag åkte iväg strax efter klockan två regnade det för fullt. Jag körde runt en liten stund för att bilen skulle få ”motion”. På sina ställen har det blivit riktiga sjöar med vatten. På ett ställe var hela gatan översvämmad. Jag var ute i ganska god tid och fick sitta och vänta en stund innan det blev min tur. Besiktningen gick fort. När det var dags för mig att åka hem hade det börjat snöa. Från himlen dalade de största lapphandskar jag har sett i mitt liv.
Det har varit aprilväder idag...

4 kommentarer:

  1. hm, ja jag håller med dig om att bil är dyrt. Jag skulle verkligen inte vilja ha bilen kvar. Men som du säger så är jobbigt att vara beroende bara för att åka och handla. Men det är tråkigt när så mycket pengar går till bilen... Här har det regnat idag. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här ska det bli kallare igen. Med det är väntat. Det dröjer innan våren är här på riktigt. Vi har massor av snö kvar...
      Kram

      Radera
  2. Vad härligt att den gick igenom:). De är dyra de sakerna och nu är bensinen så dyr med...men tur man har dom iaf:).
    Såg att vi kanske få lite snö i helgen....:(.
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte klar mig utan bil. Fast det är klart...hade jag inte råd att ha en skulle jag ju vara tvungen att klara mig utan...

      Här ska det viss bli kallare några dagar framöver och mer snö kommer det säkert innan vintern är slut.
      Kram

      Radera