3 mars 2012

En jobbig tid

Jag är inte särskilt förtjust i vinter och snö. Att jag inte tycker om vintern beror mest på att jag har svårt med mörker och kyla. När man bor långt norrut hör är vintern starkt förknippad med just det. Allt eftersom jag har blivit sämre på att gå har jag insett att det finns en stor fördel med vintern. När det är vinter kan jag använda min spark när jag går ut. Det gör att jag alltid kan ta mig hem även om jag blir trött i benen. Dessutom slipper jag använda bilen när jag ska handla och jag får frisk luft och lite motion. Det finns alltså något positivt med vintern.
I torsdags var det ganska många plusgrader och det tinade rejält. Tyvärr så är det inte riktigt dags för våren än så även om det var härligt så skänkte jag en tanke åt hur det skulle bli när det blev kallt igen. Att det skulle bli kallt igen visste jag ju. Det är underbart väder idag och jag dristade mig till att ta sparken när jag skulle ut. Det skulle jag inte ha gjort! Nu är det alldeles hopplöst ute. Det är isigt och halt på sina ställen och på andra ställen har vägen kommit fram. Där det är isigt är det sandat men ändå är det halt fläckvis. Sparkföret har flugit sin kos.
Nu kommer en jobbig tid…

8 kommentarer:

  1. Det är skönt att våren nästan är här. Att halka omkring är det värsta jag vet...Var rädd om dig vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag köpte dubbskor för några år sedan så fram till all is är borta får jag använda dem.
    Kram

    SvaraRadera
  3. för mig har alla årstider sina för och nackdelar för min kropp =/ Lungorna hatar kylan och lungorna hatar pollen.. =/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter verkligen inget vidare :-(

      Radera
  4. Puh - de där "isgatorna" är inte å leka med :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är farliga för vem som helst. Min balans är ganska usel och eftersom jag halkade för fem år sedan och bröt handleden mycket illa så är jag näst intill livrädd. Tur i oturen är att jag är högerhänt och skadade vänstern :-)

      Radera
  5. Men det går ju att fixa!
    Sätt en sån där hjulsats på sparken,-det är nog en väldigt bra "investering".
    Perfekt nu då det är lite si och så med föret.

    KRAM! Beställ NU!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, hjul på sparken har jag inte tänkt på... Vi hade en gång en granne som hade hjul på sin spark. Jag minns att jag tyckte det var jätteknäppt ;-)
      Kram

      Radera