3 maj 2012

Anledning att vara nöjd

Efter min fem dagar långa ledighet var det så dags att jobba idag. Jag gillar att jobba så jag har absolut inte gruvat mig för det. Men arbetsdagen var ovanligt seg och jag var glad när den tog slut. När jag kom hem var jag trött som bara den. Borde inte ha blivit så trött efter att ha varit på jobbet i fem timmar. Men idag blev jag alldeles ovanligt trött och slut. Dagar som den här suger verkligen musten ur mig. Att vädret är bedrövligt gör inte saken lättare. Våren verkar vara på frammarsch överallt utom just här. Tittade på termometern innan jag satte mig vid datorn och den visade tre grader ”varmt” dessutom har det kommit flera snöbyar under eftermiddagen. Gissa om det är lätt att hålla sig för skratt?

Nu till något som trots allt har fått mig att bli på lite bättre humör. I somras blev jag Världsförälder och då och då får jag ett mail eller ett brev från unicef. Efter maten låg jag och vilade på soffan en stund och då öppnade jag det senaste brevet jag fått. I det brevet fanns en uppräkning av allt ”jag” gör. Jag kämpar nämligen för ALLA barn i hela världen och ”jag”

forskar och uppfinner
avskaffar skolavgifter
pressar inköpspriser
utbildar polis och rättsväsende
pratar med presidenter
ändrar lagstiftningen
förhandlar med gerillaledare
utrotar sjukdomar
bryter farliga traditioner
finns på plats i varenda katastrof
hjälper barn oavsett vem som styr landet

Jag har faktiskt anledning att vara nöjd med allt ”jag” gör!

6 kommentarer:

  1. Det tycker jag absolut att du ska vara. Det var inte lite sysslor du hinner med förutom ditt liv här hemma i svedala.:) Men jag förstår att det är skönt att se vad hjälp dom får genom att du skänker. Kram på dig och vila nu.

    Snö ska det tydligen komma här i morgon, men vem kan tro på det. Vi har rena sommarvärmen här. Kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig inte så lite effektiv må du tro ;-)

      Här har det blivit minusgrader nu. Inget vidare...
      Kram

      Radera
  2. Jag såg på en bild längre ner att du har rena vintern fortfarande! :O Jag måste säga att jag förstår att det känns lite drygt, här är hos mig är all snö borta och träd, buskar och gräs knoppas och gror för fullt vilket är helt underbart!
    Låter som att du gör en otroligt fin insats som världsförälder! Otroligt vad man ändå kan hjälpa till med med inte allt för stora medel!
    Hoppas kvällen blir fin!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tog dig tid att titta in på min blogg :-)

      Enligt väderprognosen ska det komma en massa snö under helgen. Riktigt så här mycket snö brukar det inte vara vid den här tiden så det känns minst sagt drygt jus nu...

      Jag ska gå ut och äta med en väninna i kväll så kvällen blir säkert bra. Önskar dig med en fin kväll!
      Kram

      Radera
  3. Jag tycker också att du har anledning att känna dig nöjd :) Här snöar det för fullt...

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu snöar det för fullt här. Även om man inte är nöjd med vädret så kan man vara nöjd med annat :-)

      Radera