13 maj 2012

Omöjlig ekvation

Att få både tid och ork att räcka till är en omöjlig ekvation för mig. Jag har förstås precis som alla andra tillgång till 24 timmar per dygn. Det jag inte har tillräcklig tillgång till är orken. Helgen sjunger på sista versen och jag skulle behöva minst en dag till för att hinna med det jag hade haft lust att hinna med under helgen. Så här är det alltid så jag borde vara van men jag vänjer mig aldrig. Jag vill helt enkelt för mycket. Det är något både är på gott och ont. Visst är det bra att jag vill en massa men det är alltid lika frustrerande när jag inte ”hinner” allt. På det stora hela har helgen ändå varit bra.

 På fredagskvällen hade jag några goda vänner på besök. Vi åt ost och kex och drack lite vin och hade en trevlig kväll. Det är så otroligt underbart att ha riktigt gamla goda vänner. Jag har känt dem i evigheter. Varje gång vi träffas är det som om det vore igår. Vi börjar bara om där vi slutade sist och vi pratar om allt möjligt. Under natten till lördagen blåste det massor och det gjorde det under hela dagen igår också. Det var allt annat än varmt. Men hur det än är så smälter snön så sakteliga. Än ligger isen på sjön utanför mitt hus och jag längtar tills den försvinner så jag får se vattnet.

Igår gick jag och en väninna på café och där blev vi sittande i nästan två timmar. Att min tid inte räcker till beror antagligen till viss del på att jag prioriterar att umgås med mina vänner framför att vara hemma och göra ”nytta”. Den prioriteringen har jag inte för avsikt att ändra på. När jag kom hem från den långa fikastunden var det mat och disk som stod på schemat. Kvällen tillbringade jag för mig själv i soffan. Idag åkte jag iväg och handlade och det blev betydligt tyngre än jag hade tänkt mig så jag var helt knäckt när jag hade kånkat upp mina påsar. Att jag aldrig lär mig!

Efter att ha vilat ganska länge var det så dags för dagens middag. Jag stekte revbensspjäll och gjorde en färggrann confettisalsa och en kall sås att ha till. Det hela blev både vackert och gott. När jag satte mig för att äta tänkte jag på att jag skulle fota min mat och lägga ut en bild här på bloggen men jag var alldeles för hungrig för att ta mig tid till det. Istället har jag lånat en bild på den mat jag lagade från Coop’s hemsida och om du klickar på bilden kommer du till receptet. Det här var mat i min smak. Nu ska jag gå till köket och ta hand om disken. Sedan är kvällen fri…

8 kommentarer:

  1. Jo men det är ju så där, man hinner inte allt man vill men jag tror det är viktigt att vara nöjd över de val man gör! Oavsett om det är att träffa vänner eller fixa hemma eller ”inget”!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är i alla fall nöjd med mina val den här helgen :-)

      Radera
  2. Härlig helg tycker jag att det låter som du har haft. Njut av det och att du umgås med dina vänner, det tycker jag att du gör så bra. jag inte däremot men det är en annan story. :) Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju läst om hur din helg har varit...
      Kram

      Radera
  3. Helloj, måndag idag.
    Härligt att ta sig tid med en väninna på ett cafe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag bara har mig själv kan jag ta mig den tiden :-)

      Radera
  4. Jag känner igen det där...blir kaos här så fort jag blir dålig några dagar eller om jag har mycket sjukhus besök. Man vill mer än vad hinner och orkar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig resulterar det som tur är inte i kaos när jag orkar mindre än jag vill. Det finns fördelar med att bara ha sig själv att tänka på...

      Radera