30 maj 2012

Förbereder mig

Sommaren låter vänta på sig och det har varit allt annat än sommarvarmt ute idag. Jag vet att man inte kan göra något annat åt vädret än att klaga på det så det borde inte störa mig så mycket som det faktiskt gör. Mitt humör kan verkligen konsten att sjunka på grund av vädret och känslig som jag är påverkar mitt humör hur jag känner mig i kroppen.

Idag har jag varit ledig från jobbet och även om det inte ens är in närheten av sommar så kan man förbereda sig för den. Jag har varit och shoppat lite inför sommaren. Butiken jag brukar handla på är inte så stor och det många gånger kommer det bara ett plagg i varje storlek. Orten jag bor på är liten så det kan inte vara på något annat sätt.

Det är lite si och så med färgåtergivningen på min kamera så jag fick ta ganska många bilder innan det blev någorlunda likt verkligheten. Det jag har inhandlat idag är ett par svarta korta byxor och en kortärmad rosa rosaradig topp. Dessutom köpte jag ett par orangea korta byxor och en långärmad topp som är transparent. Den passar till båda byxorna.

Nu är det bara att invänta sommaren!




8 kommentarer:

  1. Vad fint du har hittat. Kul, nu är det bara sommaren som ska komma. Jag handlade en klänning igår. Sedan ska jag inte handla något mer, för jag har kläder. Jag ska bara sortera och bestämma vad jag ska använda av alla sommarkläder. I år ska jag vara sträck mot mig och bara ta fram sådant som jag tänker använda. Annars blir kläderna inte använda. Ska ge bort lite och kasta sådant som är urtvättat och söndrigt. Det är ett litet arbete, så jag får inte det gjort. ...vi får se om jag har energi i morgon. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också massor av kläder och behöver egentligen något nytt men jag handlar ändå :-)
      Kram

      Radera
  2. Du är redo !!! och den kommer.....

    jag har beställt lite från nätet ska hämta det imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommaren verkar dröja ett tag till som det ser ut. Här är sommaren så kort att man sällan hinner slita ut några sommarkläder. De hinner bli omoderna innan det ;-)

      Hoppas det du har beställt blir till belåtenhet!

      Radera
  3. Så läckert med lite vår och sommarfärger :-). Man blir lite extra glad och pigg på nåt sätt! Finfina kläder du hittade verkligen.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev särskilt förtjust i det som är orange :-) Nu väntar jag bara på att sommaren ska behaga infinna sig!
      Kram

      Radera
  4. Åh, vad roligt att du shoppat loss lite, det får en att må så bra:). Har shoppat lite här med förstås:).
    Hoppas du kommit igång med träningen och att det känns bättre för dig.
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju att du med gillar att shoppa. Ska kolla in om du skrivit något om det. Det är lite si och så med min träning. Jag har on i både en fot och ett knä. Men det blir säkert bra. Ska till sjukgymnasten om en vecka och få hjälp med hur jagmska träna nu.
      Kram till dig med

      Radera