27 maj 2012

Äntligen!

Under veckan som gått har jag inte haft tid för bloggen. Anledningen till det är mycket trevlig. I måndags kom nämligen sonen och mitt underbaraste lilla barnbarn på besök. Det har varit toppenroligt att ha dem här så många dagar. Igår morse åkte de och då blev det väldigt tomt och tyst här hemma. På eftermiddagen var jag och en väninna och fikade tillsammans. Det har gått hela tre veckor sedan vi gjorde det senast. Förra helgen var jag inte hemma och helgen före det var hon bortrest. Igår kväll satt vi hemma hos mig och tittade på melodifestivalen. Vi blev båda minst sagt exalterade över att vårt svenska bidrag tog hem segern!

I mitt förra inlägg skrev jag om att jag var tvungen att försöka ta mig ur den onda cirkeln jag varit i under en tid. Den kvällen var sonen och barnbarnet på besök hos min exman och jag tog mig i kragen och tränade lite även om det tog emot. Torsdag och fredag blev det ingen träning av eftersom de var här. Efter middagen i fredags lekte jag med barnbarnet på golvet en lång stund. När jag skulle resa mig upp hände något i min högra fotled och under kvällen blev den svullen och jag fick mer och mer ont i den. Jag har fortfarande ont i fotleden men svullnade är borta.

Vad som egentligen hände i fredags fattar jag inte. Några övningar som frestar på foten kan jag inte göra. Förutom det här med fotleden så har jag haft lite problem med mitt högra knä. Jag känner mig alltså en aning skröplig just nu. Men det ger sig säkert. Idag har det varit helt underbart väder och jag har varit ute flera timmar. När det var som varmast visade termometern hela 21 grader. Löven har inte slagit ut men de är på god väg. Det finns lite snö kvar där de största drivorna varit men isen på sjön utanför mitt hur har försvunnit. Äntligen!

Så här såg det ut igår kväll

Och så här ser det ut nu

4 kommentarer:

  1. oj, var bor du någonstans. Här har vi sommar med blommande hägg och syren, temperaturen stiger upp mot 30 grader. Vi ska nog åka till sjön nu för lite svalka. Vad härligt att du fått rå om sonen och barnbarnet i några dagar. Sköt om dig. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du säkert förstår bor jag ganska långt norrut. I södra Norrbottens inland. Närmare bestämt i Arjeplog. Det är helt normalt att det inte är grönt vid den här tiden på året...
      Kram på dig med!

      Radera
  2. men vad jag önskar att du haft det som oss, varmt och grönt

    ta hand om din fot och knä - hoppas du får en bra dag
    krám

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det varit riktigt kallt och eländigt. Kunde jag tror jag att jag skulle flytta på stört! Det känns som om jag nästan bor vid Nordpolen just nu...

      Vad det gäller foten och knät har jag varit till doktorn idag. Det är inget allvarligt.
      Kram

      Radera