11 maj 2012

Lite grönt

Våren verkar vara på väg här även om den är en aning tvekande. Igår eftermiddag var jag och fick sommardäck på bilen och när jag kom ut från verkstan sken solen och det var så där underbart vårvarmt. Det sköna vädret höll i sig hela kvällen. Det har börjat titta fram små gröna grässtrån men man får titta ordentligt för att se dem. När våren väl tar fart brukar det gå fort så jag känner förtröstan.

I onsdags köpte jag mig ett par knallgröna byxor och idag hade jag på mig dem på jobbet. Byxorna har lite kortare ben och är nog tänkta för sommaren men det funkade utmärkt att ha dem nu när jag hade stövlar på mig. Jag fick en del kommentarer över mina färgglada byxor. Att jag har så starka färger hör inte till vanligheten men när jag såg byxorna föll jag direkt. Varför ska man alltid se som man brukar?

Jag har tagit x antal foton på byxorna med båda mina kameror men fotona lyckas inte återge den färg de har. Färgen är mer gulgrön än bilden visar och betydligt skarpare. Synd att det inte blev rätt färg men du får använda din fantasi!

4 kommentarer:

  1. Härligt med färg, heja dig och våren. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var i alla fall vårgrön idag ;-)
      Kram

      Radera
  2. Läckert, vårigt och livsbejakande! Härligt :-). Här blommor nu vårhyacinter, påsk och pingstliljor, tulpaner och gullvivor. Så vackert så det värker!

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ss härligt det låter med alla vårblommor :-) Här finns inga blommor än men det kommer!
      Kram

      Radera