31 maj 2012

Mina krämpor

Idag har jag pratat med en sjukgymnast om både min onda fotled och mitt onda knä. Nästa fredag har jag fått en tid på sjukgymnastiken. Fotleden är något bättre nu men mitt knä gör ont när jag belastar det. Jag känner inte av det när jag går på slätt underlag men när jag går i trappor gör det ont. Värst är det när jag går nerför en trappa men det gör även lite ont när jag går upp. Jag har lite krämpor just nu. Fast om jag ska vara ärlig har jag nog lite krämpor mest hela tiden. Det varierar bara vad som för tillfället är värst.

Under flera år har jag haft en förhårdnad på en lilltå som jag inte fått bukt men hur mycket jag än har försökt. Förhårdnaden har blivit en liktorn och den gör ont vilka skor jag än har på mig. Med tiden har förstått att jag behöver ha professionell för att komma tillrätta med min tå. Här där jag bor finns ingen privat fotvårdare men pedikyr kan man få och det är ju inte riktigt vad jag behöver. När jag ändå var på gång ringde jag vårdcentralen för att höra mig för om möjligheten att få komma till landstingets fotvårdare.

Sköterskan jag pratade med sa att man ska ha remiss från läkare för att få fotvård. Så långt hade jag förstås inte tänkt och jag var ju till doktorn med min fotled så sent som i måndags vilket jag berättade. Sköterskan sa då att hon skulle höra med fotvården ändå. Vid tolvtiden ringde fotvårdaren och undrade om jag kunde komma klockan halv fyra idag. Jag blev förstås jätteglad. Det finns helt klart fördelar att bo på en liten ort där folk känner till varandra. Vissa saker kan ordnas otroligt snabbt och enkelt.

Min tå är mycket bättre efter behandlingen jag fick idag!

4 kommentarer:

  1. vad skönt att du fick hjälp så snabbt med tån. Och så sjukgymnasten nästa vecka, bra bra. Du får ta hand om dig kram min vän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan man ha tur och få hjälp mycket fortare än man väntar sig. Nu är det sängdags för mig. Lite senare än jag hade tänkt mig men så blir det ofta särskilt nu när kvällarna är ljusa. Solen har alldeles nyss gått ner.
      Kram till dig med min vän

      Radera
  2. Så härligt att du fick komma till fotspåren så snabbt! Det är medborgarservice det! Hoppas besöket hos min kollega ska gå bra. Låter lite som en menisk som spökar tycker jag så här på din beskrivning. Men svårt att undersöka via blogg ;-)

    Hoppas du snart ska få må som en prinsessa och att dina krämpor tar lite välbehövlig sommarsemester (man kan ju önska)

    Kram och tack för den fina kommentaren på min blogg. //Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen inte klaga på den service jag fick via vårdcentralen. Pratade med doktorn om mitt knä i måndags och att trodde inte att det var minisken men vi får se vad din kollega tror...

      Fint namn du har förresten. Min kära dotter heter också Hanna :-)
      Kram

      Radera