14 maj 2012

Det kan bara bli bättre

Det var verkligen ingen trevlig start på dagen denna måndag. Att det är måndag stör mig inte nämnvärt men vädret har stört mig idag. Jag vet att det inte tjänar något till att klaga på vädret men jag måste få göra det ändå. När jag steg upp i morse och tittade ut genom fönstret snöade det för fullt. Snön var blöt men den hade ändå lagt på bilrutan på bilen jag såg utanför mitt fönster. Det nästa jag gjorde var att titta på termometern. Den visade två grader ”varmt”. Dubbelsuck!

När jag var klar för att gå till jobbet övervägde jag ett tag att ta handskar på mig. Men jag bestämde mig för att våga vägra. Jag har mindre än tvåhundra meter till mitt jobb och det är faktiskt den 14 maj idag. Inte nog med att det var regnblandad snö det blåste dessutom ganska mycket. Jag pustade ut när jag kom innanför dörrarna på mitt jobb. På den korta stund jag var ute hann mina jeans bli fuktiga och mina händer var iskalla. Inte var det någon bra start på dagen och på veckan.

Nu kan det bara bli bättre!

2 kommentarer:

  1. ja, nu kan det bara bli bättre. Den 14 maj och snö .... det gillar vi inte trots att vi inte kan göra något åt väder. :) Imorgon blir det nog bättre. Vad skönt att ha så nära till jobbet i alla fall. Det skulle jag vija ha. kram på dig... Men jag är sjukskriven, den sista dagen på den är nu 1 juli. Det blir bort mot augusti jag kan försöka påbörja något arbete.... kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ser det ut att vara regn på gång och det tycker jag betydligt bättre om. Under många, många år pendlade jag och då hade jag ungefär en halvtimmes resa för att komma till jobbet. Men det varmi mitt förra liv när jag var gift. Att flytta och slippa pendla var ett stort lyft!
      Kram

      Radera