7 maj 2012

Duger som jag är

Just nu har jag väldigt svårt att komma mig för att göra någonting. Jag gör bara det jag absolut ”måste” göra. Med det menar jag det där vardagliga som vi alla har. Egentligen är det dumt att kalla det för måsten för då låter det väldigt negativt. Jag vet inte hur det är för andra men ordet måste har en negativ laddning för mig. I vilket fall är det så att när jag har gjort det där som jag ”måste” göra så gör jag inte mer.

När jag sitter här och skriver känner jag att jag är lite dömande mot mig själv för att jag är så passiv. Det borde jag inte vara för det leder inte till något positivt. Nu ska jag alltså försöka ändra mitt tänkesätt. Livet går ju i vågor och just nu kanske jag behöver vara passiv. Då ska jag tillåta mig att vara passiv istället för att anklaga mig själv för att jag är det. Just nu accepterar jag att jag är inte vill göra något.

Jag duger som jag är just nu…

8 kommentarer:

  1. Du duger precis som du är. Livet går upp och ner som en berg dalbana liksom. Man måste ha det tråkigt och jobbigt en del dagar för uppskatta de andra finaste dagarna.
    Visst är det skönt att man får göra precis som man vill:)

    Ha det gott och gör bara det du har lust med:).
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla fina Messan för ditt stöd :-)
      Kramar

      Radera
  2. Du duger precis som du är, goa fina du. Och man ska tillåta sig ha sådana dagar då man bara är. Lyssna inåt och om det är det som känns bäst så är det de som ska göras. Ingenting. Fast om jag förstår dig rätt så gör du det som ska göras i alla fall. Ha inte för höga krav på dig. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft väldigt många dagar den senaste tiden då jag bara gjort det allra viktigaste och det är inte särskilt mycket... Jag tänkte faktiskt på det du skriver om i din blogg när jag skrev det här inlägget. Därför vill jag rikta ett särskilt tack till dig min vän!
      Kram :-)

      Radera
  3. Klart att du duger som du är.

    Jag har också dagar där jag bara sitter och inte gör något, helger där jag släpar mig från sängen till soffan och tillbaka till sängen utan att jag är sjuk uatn bara för att jag är energilös.
    Jag kallar det mänsklighet.

    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Energilös är nog rätta ordet för att beskriva hur jag känns mig ett tag. Det usla vädret den senaste tiden har som jag skrev härom dagen sugit musten ur mig. Men det är bra att jag är mänsklig :-)
      Kram

      Radera
  4. När man inte har lust att göra någonting kan man alltid ringa någon man känner, och bara prata - det kan kännas bra när man är passiv, lite som att man lyckas vara social, utan att behöva flytta sig från soffan. Folk man kan ringa till är tex en vän.. eller en familjemedlem ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att man kan ringa en familjemedlem har jag aldrig tänkt på ;-)

      Radera