20 maj 2012

Våren är sen

Under långhelgen har jag haft förmånen att få njuta av en liten gnutta vår. En stund efter jag hade skrivit mitt inlägg igår trotsade jag blåsvädret och gick ut på tomten utanför min pappas hus. Jag tog med mig kameran i fall jag skulle hitta något att fotografera.  Resultatet blev mycket magert. När jag förde över mina bilder till datorn och kunde se dem i större format visade det sig vara än sämre än jag trodde. Det blev bara två bilder kvar som jag kan publicera och egentligen är jag bara nöjd med den som visar syrenens blad som börjat slå ut. Våren är tyvärr ovanligt sen både där min pappa bor och där jag bor…



14 kommentarer:

  1. Jag håller med om att våren är sen...här tycker jag det mest regnar och blåser,ingen värme i luften alls..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det inte regnat särskilt mycket men det har varit kallare än normalt och vi fick mer snö än vanligt under vintern. Nu ska det visst bli lite varmare :-)

      Radera
  2. Oj - våren är så försenad så man undrar....
    Men - helgen var fin och tydligen ska det börja bli varmt .)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli varmare här med i slutet av veckan!

      Radera
  3. Här hos oss är våren verkligen sen. Nog tror jag att den brukar vara lite tidigare än så här...Tänkte härom dagen att fy vilken kort sommar vi får, om inte hösten blir något alldeles speciellt lång och fin. Vad fin den lila blomman är!

    Hoppas du får en bra vecka!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där jag bor är sommaren alltid kort. Vi får hoppas att det blir en fin sommar. Önskar dig det samma!

      Radera
  4. Ja, vad den verkar vara sen hos er. Här har vi ju nu sommar säger de som kan det med väder:).
    Tur med glasögonen...:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här i norr dröjer sommaren ett tag till och det är som det brukar. Vintern kom sent och det har våren också gjort...
      Kram

      Radera
  5. Ja kan säga att här ligger vi i fas, och häggen blommar som den brukar just nu. Men det ser olika ut i olika delar av landet, verkar det. Vi har sommarvärme idag, njuter. Det kommer till dig också. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det bara varit en fem sex grader idag men det har varit soligt och fint och i solen känns det varmare :-)
      Kram

      Radera
  6. Vilka vackra kort du tar. Jag älskar våren, sol, värme och knoppar och en ny tid som får börja. Idag har vi haft riktigt varmt här och syrenen har börjat blomma. Jag blir glad i hela kroppen!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så härligt med blommande syrener! Förstår att du blir glad i hela kroppen.
      Kram på dig med :-)

      Radera
  7. Våren är den bästa tiden är man får se allting slå ut

    Värmen kommer nu i veckan till er

    Vi har 26 grader idag, nästan så jag skäms att skriva det till dig

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isen ligger fortfarande på sjön som jag ser utanför mitt fönster men det borde den inte göra så länge till. De säger att det SKA bli varmare här i slutet av veckan. Just nu är det 12 grader varmt och solen skiner. Men det är ingenting mot för vad du har förstås...
      Kram

      Radera