2 december 2011

Guld värt

Att ha goda vänner är verkligen guld värt. Jag har turen att ha några mycket goda vänner som bor i närheten. Vi har känt varandra i evigheters evigheter och vi träffas då och då för att ha en ”tjejkväll” tillsammans. I onsdags fick jag ett sms med en inbjudan på glögg och pepparkakor till en av dessa underbara tjejer. Under den period i livet då de flesta av oss hade små barn sågs vi ganska sällan men varje gång kändes det ändå som vi nyligen hade träffats. Vi fortsätter helt enkelt bara där vi slutade förra gången vi sågs. Det är liksom inga kostigheter.

Hur många vi blir i kväll vet jag inte än men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att vi träffas. Ju äldre man blir desto mer värdefullt känns det att ha vänner som man har haft i många år. Det är faktiskt så att fem av oss har gått i samma klass under hela grundskolan. Att vi dessutom bor kvar på samma plats är helt fantastiskt. Jag och två till har till och med våra arbetsplatser förlagda i samma byggnad. Jag känner mig oerhört privilegierad över att ha det som jag har det. Inte när det gäller allt i mitt liv men när det gäller mina vänner har jag tur!

2 kommentarer:

  1. Jag är så rädd om mina vänner som betyder så otroligt mycket för mig dom är lika viktiga som min familj.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. För mig har mina vänner blivit allt viktigare för varje år som gått. Det är en lycka att ha vänner!
    Kram

    SvaraRadera