9 december 2011

Nöjd med allt

Jag hade inte trott jag skulle få tid att skriva något inlägg i min blogg innan jag kom hem igen men jag hinner med att göra en kort liten uppdatering nu. Min bror är inte hemma och jag sitter här för mig själv och väntar på honom. Hans internettuppkoppling är usel och datorn är inte heller den snabbaste så det är inte kul att sitta på internet. Men är man beroende så är man.

Resan hit gick hur bra som helst. Under tiden jag befann mig i luften kom jag att tänka på hur fruktansvärt flyggrädd jag var tidigare. Jag var helt skräckslagen varje gång jag skulle flyga. Från start till landning hade jag en stor klump i magen och jag drog alltid en lättnadens suck när planet väl stod stilla på marken igen. Min flygrädsla är som bortblåst numera. Jag tycker till och med att det är trevligt att flyga.

Precis som jag hade väntat mig var jag väldigt trött innan jag var framme vid mitt mål. Men en natts sömn gjorde susen. Både igår och idag har jag tillbringat några timmar på ett stort köpcenter. Igår i sällskap med min bror och idag var jag där alldeles själv. Det finns små eldrivna fyrhjuliga "moppar" som man kan låna kostnadsfritt så det gjorde jag både igår och idag.

Jag är van att köra bil men jag några andra "fordon" har jag aldrig testat. Det var jättelätt att köra den lilla tingesten och det gick snabbt att ta sig fram utan att bli trött i benen. Sen var det bara att parkera utanför de butiker jag ville in i och jag hade ork att gå runt i dem. Det var verkligen toppen. Jag har bara köpt två julklappar men desto mer till mig själv. Jag är nöjd med allt jag köpt!

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att du kom fram som du skulle och att du ändå kunde njuta av din lilla stund.
    Ha så kul nu!
    Kramar varma från mig

    SvaraRadera
  2. Vore lite intressant att veta vilket köpcenter du är i som har sådana saker att låna ut.

    Låter super tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Messan: Jag har det bra och denna sista kväll tillbringar jag ensam eftersom min bror har en konsert även i kväll. I morgon ska jag resa hem igen...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Zanna: Jag har varit på ett stort köpcenter i Jessheim i Norge. Där är det en affär som säljer diverse hjälpmedel som lånar ut de här "fordonen" helt gratis :-) Det var verkligen toppenba!
    Kram

    SvaraRadera
  5. En sån "moppe" borde alla köpcenter ha. Jag blir hur trött som helst, bara av tanken att gå runt,-så det blir VÄLDIGT sällan.

    SvaraRadera
  6. Det var helt suveränt att kunna köra runt mellan butikerna och slippa trötta ut sig på att gå. Jag skulle aldrig kunnat gå i så många affärer utan "moppen" :-)

    SvaraRadera