1 december 2011

Ingen vilodag

Jag jobbar inte på onsdagar så det brukar vara min vilodag mitt i veckan. De dagarna stiger jag upp senare än när jag jobbar och jag tar det för det mesta ganska lugnt. Den här veckan blev det ingen vila för mig på min vilodag och nu idag känner jag av det. Igår var jag och en god vän och tillika arbetskamrat på en shoppingresa till kusten. Vi åkte redan klockan sju på morgonen så istället för att ha sovmorgon steg jag upp tidigare än vanligt. Dagen var jättetrevlig och klockan var nästan sju på kvällen innan jag var hemma igen och då kan jag lova att jag var jättetrött.

Väglaget var allt annat än bra och det var mörkt en stor del av tiden vi åkte. Resan vi gjorde var drygt 40 mil tur och retur och den tog betydligt längre tid än den gör när det är ljust och sommarföre. Vi använde min bil men det var min goda vän som körde. Jag orkar inte köra så långt på en dag. Som vanligt orkade jag inte att gå i så många affärer som jag ville heller. Trots att jag har levt länge med min begränsade förmåga att gå blir jag fortfarande lite frustrerad över att jag inte orkar det jag vill. Men numera blir jag i alla fall inte sur och på dåligt humör över detta faktum.

Även om jag inte orkade så mycket som jag ville så lyckades jag använda en del pengar igår. Det kan man nämligen göra även om orken är begränsad. Jag köpte en julklapp och lite kläder till mig själv. Ska jag vara helt ärlig behövde jag inte de där kläderna men jag älskar att köpa kläder. Det inköp jag känner mig mest nöjd med är en enkel ärmlös klänning i svart spets. Att det var det inköp som var minst nödvändigt är en annan sak. Klänningen kostade trots allt bara 225 kronor. Innan vi styrde kosan hemåt ”syndade” jag med en saffranssemla som var väldigt god.

Synden består bara i att den innehöll gluten…

2 kommentarer:

  1. Önskar man kunde hyra en Helikopter, då man ska till kusten.
    Blir inte så ofta man far numera, men samtidigt finns det ju gode mycke på orten också.
    Men det är ju kul att bara komma ifrån ibland, -fast det blir väldigt sällan, gruvar alltid för det "jobbiga".

    SvaraRadera
  2. Att komma iväg och se lite annat är bra även om det inte alltid blir att man köper något. Jag blir otroligt trött av att resa även om jag bara åker med. En helikopter skulle inte vara helt fel för att ta sig :-)

    SvaraRadera