6 december 2011

Jullunch och glögg

Idag var vi ett gäng från jobbet som gick ut och åt en helt suveränt god jullunch. Eftersom lunchen var så rejäl tänker jag inte laga någon middag idag. Jag klarar mig säkert med te och några mackor. Ibland kan man unna sig att slarva med maten. Sedan jag började jobba mindre händer det inte så ofta att jag inte äter ordentligt middag.

Nu ska jag vara ledig en vecka och i morgon åker jag för att besöka min bror några dagar. Under kvällen har jag tänkt börja packa men det är egentligen inte nödvändig. Flygbussen går först klockan 14 så jag har gott om tid på mig att packa under morgondagen. Men jag brukar vilja ha god tid på mig så jag börjar packa redan i kväll.

Förutom att jag ska packa så ska en väninna komma på besök ikväll. Jag har tänkt bjuda henne på glögg som jag har hemma. Av någon anledning blir det inte av att jag dricker glögg när jag är ensam. Konstig vad man får för sig. Innan jag var barnledig första gången kunde jag inte ens tänka mig att dricka kaffe när jag var själv. Men det gick att lära om.

Den här glöggen tänker jag bjuda på…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar