7 december 2011

Kul men jobbigt

I dag har jag som vanligt veckans ”lediga” dag. Torsdag, fredag och måndag ska jag ha semester. Jag har aldrig haft så mycket semester något år som just det här året. Jag har varit ledig så mycket att jag fullständigt har tappat räkningen på hur många dagar jag har varit ledig. Det har sina fördelar att ha en massa sparad semester. I alla fall när man tar ut ledigheten.

Nu är jag i stort sett klar med packningen. Skulle det vara något jag har glömt så får jag klara mig utan det. Allt som är viktigt är nerpackat. Jag har två flygresor framför mig och ungefär tre timmars väntetid på Arlanda mellan planen. Det kommer förmodligen att vara midnatt innan jag är framme vid mitt resmål. Efter att ha varit på resande fot i tio timmar kommer jag garanterat att vara ordentligt trött. Att resa tar en hel del på krafterna men är ändå värt det. Att resa är alltid berikande.

Den här resan har varit planerad och klar sedan tre månader tillbaka. Jag ska åka till min bror och på lördag ska jag gå på julkonsert. Min bror sjunger i en kör som har julkonserter nu och det här blir första gången jag ser dem så det ser jag verkligen fram emot. En del av den andra tiden ska jag ägna åt att köpa julklappar och så ska jag förstås umgås med min bror.

Vi har tänkt gå ut och äta varje dag. Vilken lyx!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ha så mycket sparat och att du har möjlighet att ta ut den och bara njuta. Låter som en mycket trevlig resa så jag önskar dig ett par fantastiska dagar. Det är du värd!
    Varma kramar messan

    SvaraRadera
  2. Som väntat var jag trött när jag kom fram. Allt väl så här långt :-) Ett nytt inlägg får vänta tills jag är hemma igen. Tittar bara in som hastigast nu...
    Kram

    SvaraRadera