27 december 2011

Korta dagar

Än märks det inte att dagarna har blivit längre men idag har det varit nästan helt molnfritt så det har varit dagsljus en stund. När jag kom hem från jobbet strax före klockan två tänkte jag på hur underbart det är att komma hem innan det blir mörkt. Sedan jag började jobba mindre är det aldrig helt mörkt när jag kommer hem. Trots att jag kom hem tidigt idag har det inte blivit mycket gjort. Men det blir nästan aldrig de dagar jag jobbar. Men det blir det inte andra dagar heller för den delen.

Jag hade en skön slapp kväll för mig själv igår. Det kändes lite gruvsamt att veta att jag skulle upp tidigt i morse och jag önskade att julhelgen hade varit lite längre. I morse hade jag turen att vakna av mig själv ett par minuter innan klockan skulle ha väckt mig så det gick ovanligt lätt att stiga upp. Att det gick lätt att stiga upp innebar inte att jag tog mig till jobbet tidigare än vanligt. Jag har blivit så otroligt långsam på morgonen. I morgon är jag ledig igen så då kan jag vara hur långsam som helst.

Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar