22 december 2011

Tankar i midvintertid

Nu är midvintersolståndet passerat och vi börjar äntligen gå mot ljusare tider igen. Den mörkaste tiden av året har varit jobbig för mig ända sedan jag var i tonåren. Mitt ”problem” med denna mörka tid har inte precis blivit bättre med åren. Det är helt enkelt så att jag får för lite dagsljus. Av den anledningen räknar jag alltid dagarna till vintersolståndet för när det är passerat börjar ljuset återkomma igen. Redan vid trettondagshelgen märker jag att det börjat bli ljusare.

Det är tur att julen finns och att vi har traditionen att ha en massa extra belysning ända från första advent. Nu har jag bara fem timmar kvar att jobba innan julhelgen. Vid tvåtiden i morgon går jag hem från jobbet och sen har jag tre lediga dagar framför mig. I morgon kväll kommer sonen och hans lilla familj hit. Jag längtar förstås massor efter att få träffa mitt lilla barnbarn igen. Det har gått  drygt två månader sedan jag träffade henne senast och på den tiden har det hunnit hända massor.

Längtar till i morgon vid den här tiden...

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en god jul och att du sniffar och njuter av ditt lilla barnbarn livet efterrätt sägs det.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är lika märkvärdigt att få barnbarn som alla säger att det är :-)
    God Jul till dig med!
    Kram

    SvaraRadera