2 juni 2012

Juni har börjat

Juni har börjat men det har tyvärr inte sommaren gjort. Att det inte verkar vara sommar någon annanstans heller är en klen tröst. Längre söderut är det i alla fall grönt. Visst har det börjat grönska här med men det ser absolut inte ut som sommar. Hur det än är med den saken så är det helg nu och det är skönt. Nästa vecka är en väldigt kort arbetsvecka för mig då jag bara jobbar fem timmar på måndag och tre och en halv timme på tisdag. Jag har tagit semester torsdag och fredag. Känner att jag är i behov av lite extra ledigt eftersom jag varit i lite dålig form ett tag.

Igår var jag ut och åt middag med min väninna och idag har vi vår vana trogen varit på café och fikat. Efter fikat var jag och handlade lite innan jag for hem igen. Jag har en hel massa saker jag ”borde” göra här hemma men orken saknas så det får vara till en annan dag. Varför göra idag det man kan skjuta upp till i morgon? Skämt åsido så har jag blivit helt hopplös på att skjuta upp saker. Visst hände att jag sköt upp saker förr också men då var det inte ens i närheten av som det är nu. Det är helt enkelt så att jag behöver mer vila och nu och jag tillåter mig att få det…

6 kommentarer:

  1. Det tycker jag är bra,... att du lyssnar på kroppen och vilar. Precis som det ska, det kommer andra dagar då man är mindre trött och energin räcker till lite röj. Jag började sortera sommarkläder i min garderob. Jag öste ut allt på golvet och började från början. I garderoben ska bara vara sådant som jag använder. ojoj, ... nu är jag trött, jag har lite som jag måste prova för att se om jag kan hänga in eller ge bort. Sedan har jag hela golvet fullt med vinter kläder. Ge mig styrka att få upp det och ned i källan. Kanske i morgon... nu behöver jag vila. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du finner ork att ta itu med det där idag. Att ha något halvgjort kan bli lite stressande. Jag är glad att jag blivit bättre på att lyssna på kroppen än jag var tidigare och att jag inte tar det så allvarligt att jag inte gör det jag kanske "borde" göra. Hur jag mår är viktigast av allt!
      Kram

      Radera
  2. Jag har massor att göra hemma med,men idag finns inte orken.Känns som jag bara vill sova. Så får lov att ha en slap dag idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orkar man inte så orkar man inte då är det bara att ta det lugnt. Hoppas du det känns lite bättre för dig idag :-)

      Radera
  3. Låter skönt att ha en så lugn vecka framför sig! Hoppas du kommer få mycket vila! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Veckan som kommer känns inte särskilt ansträngande så jag får nog all den vila jag behöver.
      Kram

      Radera