7 juni 2012

Den bästa dagen

Så här långt har den här dagen varit den bästa dagen på länge. Jag har nämligen varit piggare än jag har varit på länge. Inte så att jag är superpigg men jag har känt mig normal. Igår var det som om jag inte vaknade ordentligt. Drygt två timmar efter jag stigit upp var det precis som om jag nyss vaknat. Det är lite läbbigt när man inte vaknar till utan går omkring som i ett töcken i flera timmar. Jag hade sovit i nästan åtta timmar så det handlade absolut inte alls om sömnbrist.

Sent i går kväll släppte den förlamande tröttheten sitt grepp om mig. På kvällen igår kom solen fram och sken in genom mitt fönster och det kan ha haft något med saken att göra. Det tog evigheter för mig att somna. Solen har en förmåga att ge energi trots att jag är inomhus. Regning och grått väder dränerar mig på energi. Jag har blivit nästan ofattbart känslig för brist på ljus och sol under senare år. Min MS har säkert med saken att göra eftersom den begränsar energin.

I morse kände jag mig inte som en zombie och under förmiddagen hade jag ork att göra de ärenden jag hade tänkt mig. Det var inga tunga eller tidskrävande saker men jag var in på inte mindre än fem olika ställen och jag kände mig jättenöjd och glad. Tänk att man kan bli glad av så lite. De flesta människor tänker inte ens tanken att det lilla jag gjorde skulle kunna vara jobbigt. Livet kan te sig väldigt olika för människor beroende på vilka förutsättningar man har...

6 kommentarer:

  1. Så skönt att din trötthet är borta. Jag känner mig lite piggare idag med. Men jag har alltid haft dålig energi,när det är låg tryck ute.Men dem MS´n blir det bara värre,än innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tröttheten har i alla fall hållit sig undan idag och det har varit helt underbart att känna sig normal. Kul att du med är piggare idag :-)

      Radera
  2. skönt att du är piggare, vi får se om jag får sova idag. Jag har sovit dåligt flera nätter. Vet inte vad som händer. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick sova i natt så du orkar med firandet idag!
      kram

      Radera
  3. Härligt att höra, man måste få ha sådana dagar så man orkar!!
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är länge sedan jag hade en dag som igår och det behövde jag verkligen :-)
      Kram till dig med

      Radera