10 juni 2012

Sommaren strejkar

Sommaren vägrar infinna sig här så jag tror helt enkelt att den strejkar. När jag steg upp vid niotiden var det fyra grader varmt och regnet vräkte ner. Vi får nog bara vara glada över att det inte var vitt på marken. Det börjar kännas minst sagt tröstlöst det här. Förra året vid den här tiden var det sommar. Jag vet att det inte är någon idé att klaga på vädret men när det blir så här går det inte att låta bli att göra det. Sedan några timmar tillbaka är det uppehållsväder men det är fortfarande grått och kyligt.

Nu har jag varit ledig fem dagar i rad och jag skulle gärna kunna tänka mig att vara ledig i fem dagar till. Jag har inte alls något behov av att jobba just nu. Men i morgon är det dags och det kommer säkert att bli bra när jag väl är där. Det är alltid lika roligt att träffa arbetskamraterna och det har säkert hänt en del under de dagar jag inte varit där. Hemma har jag förstås inte gjort ens hälften av det jag hade tänkt mig att göra under mina lediga dagar och det är precis som det brukar vara.

Jag tar det lugnt och hetsar inte upp mig för den saken…

6 kommentarer:

  1. Regn å sol och regn och sol är det här! Gäller att ha alla typer av kläder i närheten! Hoppas de blir en bra dag på jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har tack och lov inte kommit mer regn efter jag skev mitt inlägg men det är bara sex grader "varmt" ute... Tack, det blir säkert en bra dag på jobbet när jag väl kommer dit!

      Radera
  2. Här har sommaren kommit av sig med...vi regnar nästan bort:). Ha en fin måndag!
    Kramar i massor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det inte regnat på mer än ett dygn men jag ser mörkt grå moln vid horisonten så det kanske är mer regn på ingående...
      Kramar till dig med :-)

      Radera
  3. Ja, det var trögt för sommaren uppe hos dig min vän. Här var det så där lagom varmt idag, sol och fina moln och jag njöt. kram Ha det bra på jobbet imorgon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det i alla fall varit en aning varmare men inte mer än kanske 12 grader. En regnskur har det också kommit. Nu är det sängdags för mig. Det är lite svårt att ta sig i säng i vettig tid eftersom det är ljust...
      Tack och kram :-)

      Radera