25 juni 2012

Kortvarig glädje

Idag har jag varit på återbesök hos sjukgymnasten och jag fick massage av mina vader som jag blev fick löfte om förra gången jag var där. Det känns som om jag har konstant kramp i min vänstra vad men när jag känner på den så känns den helt normal. Förmodligen är det så att mitt skadade nervsystem får mig att känna något som inte finns. Det är helt enkelt ett symptom på min MS. Man kan uppenbarligen ha hur många konstiga symptom som helst när man har den här sjukdomen.

Enligt sjukgymnasten kändes mina vader helt normala och de var inte det minsta spända. I vilket fall var det underbart att få dem masserade och när jag klev upp från britsen märkte jag stor skillnad mot för hur det var innan. Nu har det gått några timmar och effekten av massagen verkar redan ha avtagit. Glädjen blev alltså kortvarig. Men på det viset är det ju ganska ofta. Jag har bokat in en ny tid i början av augusti och då ska jag få massage igen. Fram till dess ska jag fortsatta med träningsprogrammet jag fick förra gången. Ska förresten ta och köra ett pass nu…

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att få massage...det skulle jag behöva nu efter allt spring idag:). Nerverna spelar ett spratt med oss.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi borde få massage en gång i veckan tycker jag. Så ska jag ha det när jag blir rik ;-)
      Kramar

      Radera
  2. jag har funderat lite på det här med massage jag med..är det något extra man skall tänka på när man har MS. funderar på att se om jag kan boka nån tid,nånstans istan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver inte tänka på något särskilt vad jag vet. Men om man är väldigt värmekänslig kanske det är annorlunda. Fast jag har ingen aning om det spelar någon roll. Jag tycker ser är jätteskönt med massage och skulle gärna vilja få det oftare...

      Radera
  3. vad skönt att det hjälpte en liten stund i alla fall. kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev ju inte sämre efteråt det var bara det att jag inte kände mig lika bra som direkt efter. Men jag är glad över den stund vaden kändes mindre stum och stel :-)
      Kram

      Radera
  4. Jag undrar också vad det är för sommar vi har...var är solen? Hur ska man klä sig....gummistövlar och sommarklänning kanske:)
    Ha en fin ledig dag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver inga gummistövlar här idag men det är alldeles för kallt för sommarklänning. Riktigt eländigt faktiskt!
      Kram

      Radera
  5. massage är skönt och något man unnar sig för sällan

    kul med en resa att se fram emot

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på det eländiga väder vi haft och har just nu så känns det toppen att ha en resa att se fram emot till hösten!

      Radera