6 juni 2012

Som jag gjorde förr

Jag piggnade till en knapp timme efter jag tagit min tablett igår och då började jag förstås tänka på allt möjligt som jag hade lust att göra. När man är trött försvinner lusten att göra något. Trots att jag piggnade till gjorde jag inte så mycket. Jag och min väninna hade bestämt att vi skulle gå ut och äta pizza vilket vi också gjorde. Jag försöker låta bli gluten så det är ett tag sedan jag åt pizza senast och den var verkligen jättegod. Ibland måste jag helt enkelt fuska. Eftersom jag inte är glutenintolerant så kan jag tillåta mig det.

I morse vaknade jag av mig själv strax innan klockan nio men jag kände mig inte alls utvilad. Det är det som är grejen med fatigue. Det hjälper inte ens att sova. Tröttheten finns ändå kvar. Jag hoppas at det här bara är tillfälligt och ger med sig efter ett tag. Under tiden får jag helt enkelt acceptera att det är som det är och vila när jag behöver. Lägger jag mig och vilar en stund blir det lite bättre ett tag. Mellan varven försöker jag aktivera mig lite. Att bara lägga sig ner funkar inte alls. Det går otroligt fort att tappa det lilla man har.

Av den anledningen har jag tagit upp något som jag gjorde förr. När jag kämpade för att återhämta mig från det svåra skov jag fick i juni 1992 brukade jag bland annat gå fram och tillbaka i huset där jag bodde. Min balans var så dålig då att det inte ens var att tänka på att promenera utomhus. Nu har jag börjat gå fram och tillbaka i lägenheten. Det är otroligt trist men jag rör i alla fall på mig lite. Är jag bara tillräckligt idog så kommer det säkert att ha effekt. Jag är inte den som ger upp i första taget. Det är nog tur att jag är den tjurskalle jag är.

I övrigt har jag inte gjort så mycket under dagen. Vid halv två gick jag och min väninna och fikade. Vi har blivit riktiga stamkunder på vårt café. Efter fikat var jag och handlade lite. Det har regnat hela dagen och vi har haft ännu en grå och trist dag. För drygt en timme sedan upphörde regnet och just nu skiner solen och fåglarna kvittrar utanför mitt fönster. Jag har semester torsdag och fredag så jag har fyra lediga dagar framför mig. Med tanke på den dåliga form jag är i just nu känns det helt underbart att jag kan vila och ta hand om mig…

2 kommentarer:

  1. Trist att du inte känner dig piggare
    Jag hoppas solen och värmen kommer så du kan få lite energi från den

    Semester låter trevligt
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har jag tack och lov inte känt mig som en zombie utan som en människa :-) Sommar är inte på intåg än som det verkar men idag har jag äntligen fått se solen!
      Kram

      Radera