3 juni 2012

Lite deprimerande

På bilden kan du se några kryddväxter jag har köpt idag. Jag har tänkt köpa några till och plantera dem i en balkonglåda. Att ha kryddväxter på balkongen har jag tänkt på i flera år men det har aldrig blivit av tidigare. Nu har jag i alla fall kommit så långt att jag har köpt några. Någon balkonglåda har jag inte än men det ska jag väl få tag på.

Det har varit grått och trist väder hela helgen och till och från har det regnat en hel del. Förra söndagen kunde jag sitta på balkongen men det har inte ens varit att tänka på sedan dess. De stackars små löv som har spruckit ut är inte alls så där skirt gröna som de ska vara utan istället är de gulbruna. Det har varit frost några nätter.

Minst sagt lite deprimerande…

8 kommentarer:

  1. mmm, hoppas värmen kommer snart. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med att den gör...
      Kram

      Radera
  2. Sol och värme vill vi ha! Det här vädret gör ju ingen glad.
    Kram - Nu följer jag dig ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både solen och värmen lyser med sin frånvaro idag med. Så trevligt att du vill följa mig :-)
      Kram

      Radera
  3. inte ens vi i syd har värme, mina element sprutar ut värme och i Lördags blev det värmeljus och filt. Känns som hösten är tillbaka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår tänkte jag med på att det kändes som höst. Att flesta små löv som tittat fram har en gulbrun färg förstärker känslan av höst...

      Radera
  4. Då har du i alla fall kommit längre än mig. Jag har blomlådorna,men inte en tanke på att köpa något att sätta i dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu känns det inte som om jag har kommit särskilt långt. Jag har ingen ork att göra resten. Det är inte bara blomlådorna jag saknar utan jag måste även köpa jord. Idag är jag för trött för det men jag är ledig torsdag och fredag så jag kanske ändå får till det någon dag :-)

      Radera