27 juni 2012

Snabba ryck

Idag har jag som vanligt varit ledig men jag har dessutom haft en ovanligt dålig när det gäller mina ben. Då och då kommer det dagar då jag är ovanligt dålig i benen. Varje gång det händer är det förstås lika jobbigt. Vissa saker går det helt enkelt inte att vänja sig vid. Precis som jag brukar tog jag bilen för att handla på förmiddagen. Jag kände nästan direkt att det var ovanligt illa ställt med orken i benen. Jag lät bli att göra några andra ärenden jag hade tänkt göra. De får helt enkelt vara till en annan dag. Ingenting av det jag hade tänkt göra är direkt livsviktigt eller brådskande.

Vädret har varit kyligt och sommarkänslan som fanns under helgen är som bortblåst i ordets rätta bemärkelse. Det har nämligen blåst väldigt mycket hela dagen och vindarna är allt annat än varma. Sommarkläderna blir inte särkilt slitna kan jag lova. Men nu är en utlandsresa bokad till första veckan i oktober och den ser jag fram emot. Den väninna jag reste med i oktober förra året ringde igår och snabbt blev det bestämt att vi skulle åka. Hon ringde mig före lunch igår och innan kvällen var över fick jag besked om att resan var bokad. Man kan verkligen tala om snabba ryck!

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt, vart ska ni åka? tråkigt med benen dock. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi åker till Turkiet. Att benen känns extra dåliga händer ibland så jag är van. I morgon är det säkert bättre :-)
      Kram

      Radera