28 juni 2012

Otålig som få

I förrgår kom jag på att jag bara måste ha ett par svarta skor som inte är sandaler men som man kan gå barfota i. Jag har sedan flera år tillbaka ett par i den modell jag tänkte mig fast de har en beige färg. Igår hade jag veckans lediga dag så då var jag in på skoaffären för att kolla om det fanns några skor av den typ jag vill ha. Det fanns flera som såg ok ut och jag började prova. Att hitta skor som passar är jättesvårt för mig och det har jag skrivit om tidigare. De enda skor som var riktigt bra var förstås slut i min storlek.

Jag kunde inte släppa tanken på att det var just de skorna jag skulle ha så under kvällen kollade jag på nätet. De skor jag sökte hittade jag på flera ställen men just den storlek jag letade efter var slut överallt. Det är väl typiskt?! Till sist gav jag mig och tänkte att jag kanske hittar dem i någon butik när jag åker bort om några veckor. Men så fick jag för mig att jag skulle göra ett nytt försök på nätet nu idag. Man vet ju aldrig. Döm om min förvåning men idag fanns min storlek på Ellos och det gjorde de inte igår. Bara att beställa.

Jag har varit kund hos Ellos i massor av år men det är evigheter sedan jag beställt något senast så inte hade väl jag koll på användarnamn och lösenord. Det kommer erbjudanden i brevlådan då och då och jag hittade ett som jag inte slängt och där kunde jag se att jag har min jobb-mail registrerad hos dem. Klickade på att jag glömt lösenordet och fick ett besked om att de skickat ett nytt till den registrerade mail-adressen. Men så misslyckades jag förstås med att logga in på den mailen hemifrån. Att vänta till i morgon kändes helt omöjligt.

Skam den som ger sig. Man kan ju faktiskt ringa in en order. Efter en ovanligt kort stund i telefonkö kunde jag lämna min order. Nästa vecka kommer de skor jag har beställt. Tålamod har aldrig varit min starka sida. När jag väl bestämt mig för något ska det helst ske omedelbart. Jag är otålig som få. Skorna jag väntar på ser ut så här…

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag tyckr också skorna är fina fast jag önskar jag kunde gå i skor med klack men det hör till historien. Ha en fortsatt fin kväll!

      Radera
  2. hehhe, du är lika otålig som jag. Snygga skor, vad bra att du fick tag i dem i din storlek. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du hör också till den otåliga typen ;-) Jag är jätteglad att jag hittade dem i min storlek och ser fram emot att få dem.

      Radera
  3. Grattis till skoköpet tycker jag att man kan säga! Det är verkligen inte lätt alla gånger att finna det man söker. De du beställt ser bekväma ut. Jag har krångliga fötter och det brukar inte vara helt lätt för mig att finna skor som passar.

    Trevlig helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också krångliga fötter och det är inte enkelt att hitta skor. Ser fram emot att få mina nya skor. Trevlig helg till dig med!

      Radera
  4. tror vi alla är otåliga när vi väl bestämt oss för något, därför har jag problem att handla saker på nätet för jag vill använda det omgående

    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är tyvärr nätet enda alternativet när man bor på en mindre ort. Som tur är får man som regel varor man beställ ganska snabbt numera.Ha en trevlig helg!
      Kram

      Radera