4 februari 2012

Alldeles för kallt

Kyla har jag aldrig tyckt om. Så långt tillbaka jag kan minnas har jag varit frusen av mig. När jag fick min diagnos var en av de saker jag fick veta om min sjukdom att man inte brukar tåla värme och att man brukar må bättre av kyla. På mig har det aldrig stämt. Jag känner mig mer rörlig när det är varmt. Mellan 25 och 30 grader varmt är helt perfekt för mig. De senaste dagarna har det varit alldeles för kallt där jag bor och jag önskar att jag befann mig på en varmare plats.

Vid tiotiden idag visade min termometer -37 grader. Jag kan lova att jag inte hade lust att gå ut. Trots det har jag varit ut en sväng. Jag och en väninna hade nämligen bestämt oss för att gå och fika tillsammans idag. Jag klädde mig ordentligt och frös inte på kroppen men mina händer och fötter är helt omöjliga att hålla varma. Det är nog ett rejält fel på min termostat eftersom jag inte tål kyla. Är det kallt slutar helt enkelt blodet att cirkulera till fingrar och tår…

6 kommentarer:

  1. O fy vad kallt! Jag skulle helt klart ha stannat inne!

    SvaraRadera
  2. Fast jag ville ju gå och fika med min väninna. Alltså gick jag ut trots kylan :-)

    SvaraRadera
  3. Du gjorde rätt tycker jag man får trotsa kylan när roligheter väntar. Jag är precis likadan fryser jämt och gillar inte alls när det är för varmt.
    Ha en fin dag i kylan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Idag är kylan lindrigare. Det är "bara" -24 ute nu. Fast för mig är det också alldeles för kallt...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har sedan jag blev sjuk blivit helt "borta" i huvudet av värme men denna hösten/vintern har jag verkligen sökt värme för jag mår skit av kyla.
    Så jag hoppas det håller i sig till sommaren också så jag kan njua av det förhoppningsvis varma vädret.

    SvaraRadera
  6. Jag har alltid mått bättre av värme :-)

    SvaraRadera