9 februari 2012

Det går i vågor

Att jag är trött på morgonen är helt normalt för mig så det är jag van vid. När jag väl har tagit mig till jobbet brukar jag ha vaknat till. Det är som regel likadant varje dag och idag var inget undantag. Idag hade jag tvättstugan bokad klockan två så när jag kom hem från jobbet var det bara att ta tvätten och gå ner och starta de två första maskinerna. Innan jag skulle gå ner tredje och sista gången kände jag mig riktigt trött och slut. Det var ett helt företag att fixa något att äta och att diska. När det var gjort var orken helt slut. Tänk att man kan bli så slut av så lite.

Den senaste tiden har jag varit extra lätt uttröttbar eftersom jag har en envis förkylning i kroppen. Det är bara en lätt förkylning så jag tycker inte att jag behöver vara hemma från jobbet. Den går liksom i vågor den här förkylningen men den vill inte bryta ut ordentligt. Jag vaknade vid fyratiden i natt av att jag var helt täppt i näsan. Flaskan med näsdroppar har stått på mitt sängbord ett par veckor så det var snabbt avhjälpt och jag somnade om igen. Under den senaste timmen har jag blivit mer snuvig och det svider lite i ögonen. Tur att det är helg snart!

8 kommentarer:

  1. Det gäller att passa sig för förkylningar och virus det säger iaf min läkare till mig eftersom vi kan få nya skov av det. Så mitt lilla råd till dig är att ta hand om dig extra mycket nu <3.
    Kramar messan

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig fått något skov när jag blivit sjuk av något annat men jag brukar bli tillfälligt sämre. Har vilat och tagit det lugnt hela kvällen :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack, jag ska göra så gott jag kan!

    SvaraRadera
  4. Jag med min allergiska dispostion borde avstått:).
    Ha en bra dredag!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår det Messan... Hoppas det är bättre nu!
    Önskar dig en fin kväll

    SvaraRadera