8 februari 2012

Sista gången

För två veckor sedan började jag på en fotokurs och igår kväll träffades vi för sista gången. De tre kvällar vi har träffats har varit oerhört lärorika och roliga. Vi har gått igenom grunderna när det gäller olika inställningar man kan göra på en kamera. Nu är det upp till mig att träna för att bli duktig på hantera kameran. Det är mycket att tänka på och när man är en ovan nybörjare tar allt lång tid. Ett av de sista råd vi fick är att vi ska använda kameran varje dag. Att följa det rådet blir en utmaning. Idag har jag tittat igenom alla bilder jag tog igår och granskat dem kritiskt. Av de drygt 100 bilder jag tog under gårdagen är det inte många som håller måttet. Efter jobbet igår gick jag ut på min balkong för att föreviga det vackra. I den bistra kylan blev mina fingrar kalla och stela på nolltid. Jag blev inte helt nöjd med någon bilderna men jag väljer ändå att publicera en av dem…

5 kommentarer:

  1. Men du bilden är i mina ögon fantastiskt vacker:)
    Om jag hade tagit en sån vacker bild hade jag varit helnöjd!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du tar ju helt underbara bilder så var stolt över dig själv:). Kanske vi kan få se mer av dina vackra bilder? Det skulle jag önska om jag fick göra en liten önskning:).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Zandra: Att bilden är fin beror mer på motivet än på mig :-) Utsikten från min balkong är inte den sämsta!
    Kram

    Messan: Tyvärr tål jag inte kylan så bra och på vintern är det ofta kallt när det är som vackrast. Men det kommer nog fler bilder :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fin bild med läckra färger.
    Kylan är ett stort problem,-finns så mycket vackert att fota och jag skulle gärna vilja va med nå´n Norrskensnatt,-men det går inte.

    Lycka Till, med fotandet! Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag har turen att ofta få se vackra vyer från mitt fönster :-) Du har samma trista "problem" som jag med att inte tåla kylan. Tyvärr är det inte mycket att göra åt den saken...
    Kram

    SvaraRadera