5 februari 2012

Min räddning

Under den här helgen har jag varit riktigt pigg. Jag har faktiskt varit ovanligt pigg ganska länge nu. Inte så att jag varit pigg hela tiden förstås men jag har varit piggare än jag brukat vara. Men för drygt en timme sedan slog tröttheten till. Jag kände mig helt däckad. Det var en ovan känsla. Jag kan tänka mig att tröttheten som kom över mig så där plötsligt kan bero på det jag åt till middag. Jag åt ovanligt mycket potatis och nykokt potatis höjer blodsockret ganska rejält. Det som händer då är att det blir stort påslag av insulin som sänker blodsockret. Ett kraftigt sjunkande blodsocker gör att tröttheten kommer som ett brev på posten. Enda sättet att avhjälpa den typen av trötthet är att äta något. Jag hade naturella cashewnötter hemma så de fick bli min räddning. De är både nyttiga och goda!

4 kommentarer:

  1. Jag är ingen beundrare av cashewnötter, ett par stycken går bra men sedan tappar smak- och luktsinnet intresset. Själv blev jag så fruktansvärt sötsugen nu på kvällen att jag var tvungen att äta lite vindruvor. Min stora last är choklad så jag försöker gotta mig med saker som är söta men nyttigare än en chokladbit.

    SvaraRadera
  2. Den senaste tiden har jag nog ätit nötter varje dag. Det har nästan blivit ett beroende. Sötsaker äter jag nästan aldrig...

    SvaraRadera
  3. Dom är jättegoda de nötterna. Jag har för det mesta en liten påse här hemma och lite andra godsaker också så klart:).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har älskat de där nötterna från första gång jag smakade dem. Fast då var det den saltade varianten. När jag provade de osaltade blev jag genast förtjust i dem så nu äter jag alltid osaltade.
    Kram

    SvaraRadera