29 februari 2012

Dumma tankar

Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men ibland tycker jag att mitt liv liksom bara slösas bort. Det finns så otroligt mycket jag skulle vilja göra och som jag skulle kunna göra om det inte vore för den eländiga sjukdom jag dras med. Jag vet att det inte tjänar något till att bli irriterad men ibland skulle jag bara vilja skrika rakt ut. Det känns så himla orättvist att det ska vara som det är. Den mesta av min tid går åt till att jag inte gör någonting alls. Inte för att jag vill utan för att jag helt enkelt måste vila.
Jag försöker tänka positivt men ibland är det verkligen hopplöst. Det kunde ha varit betydligt värre än det är med tanke på den sjukdom jag lever med. Men det hjälper inte att tänka på att det kunde ha varit värre. Jag ÄR inte nöjd med att det är som det är. Men jag är helt maktlös och kan inte göra något åt situationen. Många gånger känns det som om jag bara väntar och livet det bara går. Jag blir inte yngre och jag blir inte friskare hur gärna jag än vill. Idag jobbar jag inte och då finns det mer tid att tänka.
Dumma tankar!

14 kommentarer:

  1. Hej, jag halkade in här via Bloggportalen och jag blir ledsen när jag läser :(

    Livet är så fruktansvärt orättvist, jag finner inga ord :(

    Vill bara skicka en kram...

    Mvh Nikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kramen Nikki! Tyvärr är jag nog inte ensam om att tycka att livet är orättvist... Men ingen har lovat att livet ska vara rättvist. Man får helt enkelt ta det liv man får :-)
      Kram

      Radera
  2. Jo....jag bestämde mej för att i år ska jag försöka göra lite mer trots värk och annat, som jag inte vill nämna här. Men det är jättejobbigt och det krävs planering och sen efteråt så kommer det sura.
    I söndags var jag på älgsafari och satt en stund på skoter (som jag inte gjort på flera år), så nu i veckan värker det mer än dubbelt och jag är på förbaskat dåligt humör. Jag vill så gärna kunna vara med och ha lite trevligt med vänner, men det "kostar" så enormt mycket.
    Ibland är det j...ligt svårt att vara positiv.
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte annat än hålla med om att det är svårt att vara positiv alla gånger hur gärna man än vill. Ibland trillar man ner i de där svarta hålen. Det gäller bara att kravla upp igen!
      Kram

      Radera
  3. jag kan förstå känslan du beskriver trots att jag inte har din sjukdom. Men jag har varit dålig i utbrändhet till och från i 10 år, jobbat ändå men är nu sjukskriven. Mina tunga dagar då känns det som jag sitter och tittar på med livet passerar inför mina ögon. Ingen rolig känsla. ... kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känslan av att livet bara passerar är nog ungefär densamma för oss båda även om vi inte har samma sjukdom.
      Kram på dig med!

      Radera
  4. Åh jag hittar inga ord..
    Ger dig en stor kram istället❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns väl inte så mycket att säga men det känns bra att skriva av sig det man känner och tänker... Tack för att du läser!
      Kram

      Radera
  5. Jag skickar dig en stor varm... krama om kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Messan! Det är inte riktigt lika bedrövligt med mig som det kanske verkar i inlägget men de där tankarna som jag berättar om kommer ständigt till mig. På ytan visar jag inte vad jag känner utan jag är för det mesta lika glad ändå :-)
      Kram

      Radera
  6. Kram<3! Det är skönt när man kan slå bort såna tankar så klart-men ibland måste de få komma ut ett tag;-(. Jag hade precis en sån dag jag med igår! Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska perfekt att ventilera den här typen av tankar genom att skriva om dem i en blogg. Även om tankarna kommer då och då så vill man inte gärna tynga andra genom att prata om dem. Jag berättar inte för människor jag träffar i min vardag om det här utan jag låtsas att allt är bra hur det än känns inom mig...
      Kramar

      Radera
  7. Precis så är det! Sen kan jag hålla med den som skrev i ett tidigare inlägg att "du är klok som en bok" fast det visste jag ju redan:-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är för snäll du Eva :-)) Dessutom är du inte så dum du heller!
      Kram igen

      Radera