27 februari 2012

Ung men gammal

Min sjukdom debuterade ungefär en månad innan jag fyllde 33 år. Drygt fyra månader och tre skov senare kände jag mig mycket gammal trots att jag var ganska ung. Som min kropp kändes borde jag ha varit minst 80 år. Det var inte kul att vara så ung och att känna sig så gammal i kroppen. Helt plötsligt var högklackade skor något som hörde till det förgångna. Än i denna dag önskar jag ibland att jag kunde ha klackar på mina skor. Det är ju så snyggt!
En annan sak jag inte längre kunde göra var att springa. Inte för att jag någonsin brukat springa särskilt ofta men det man inte kan göra saknar man. Nu behöver man vare sig kunna gå i högklackade skor eller kunna springa för att leva ett gott liv så det är väl inte hela världen. I dagens läge skulle jag bli överlycklig om jag klarade av att ta en långpromenad. Men jag får klara mig utan det också. Det värsta är väl egentligen att jag får för lite motion eftersom jag hela tiden måste hushålla med mina krafter.
Innerst inne är jag ganska avundsjuk på alla som är friska. Som tur är brukar avundsjukan inte uppta mina tankar särskilt mycket. Det är ju inte ovanligt att man får diverse problem med än det ena än det andra ju äldre man blir. Då och då tänker jag på att ju längre jag lever desto mer stämmer min ”gamla” kropp med min verkliga ålder. Det finns alltså en viss fördel med att bli äldre. Förutom den att jag blir klokare ju längre jag lever. Tror jag i alla fall…

10 kommentarer:

  1. Jag tycker du är klok som en bok.
    Har nu äntligen förstått mig på wordfued(zajan79 om du vill spela med mig;) så nu är det vad jag gör så fort jag får tillfälle;)
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att bli fast i WF :-) Jag ska skicka en invite till dig.
      Kram

      Radera
  2. Du har så rätt så. En dag matchar man sin kropp perfekt:).
    Hoppas du får vår snart hos dig så du kan njuta på din balkong.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det töväder och takdropp här så våren kommer nog vad det lider. Solen kommer till min balkong väldigt sent så det dröjer innan jag kan sitta där.
      Kram

      Radera
  3. Det känns som du har haft en trevlig helg trots att det inte inbringande högklackat, spring och långpromenad. Jag gillar det jag läser. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en jättebra helg även om min ork inte riktigt räckte till. Roligt att du gillar det du läser :-)
      Kram

      Radera
  4. Med tiden så lär man sig prioritera det man klarar av och tycker är roligt och lägger resten åt sidan även om det bär emot.

    Trots att jag mått skit så har jag aldrig tillåtit att se ut som jag mår och det är jag glad för att jag har orkat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också alltid gjort vad jag kan för att det inte ska synas på mig hur jag egentligen känner mig. Man vill ju inte se ut som ett vrak även om man känner sig så...

      Radera
  5. Sänder ett par Tröstekramar medan jag tassar runt bland bloggar och rastar mitt dilemma

    SvaraRadera