23 februari 2012

Perfekt att fira med

I vanlig ordning satte jag på radion i morse så jag fick höra nyheten om den nyfödda lilla prinsessan innan jag knappt ens var vaken. Den nyfödda är förstås dagens stora nyhet. Kvällens tv-nyheter kommer säkert till stor del att handla om den lyckliga tilldragelsen. Vare sig man bryr sig om kungligheter eller inte så är det en glädje när ett efterlängtat barn föds.

Flaggan hissades utanför jobbet under tiden vi fikade på morgonen och vi som var där då bestämde hastigt och lustigt att vi skulle fira med en prinsessbakelse på eftermiddagen. Jag slutar vanligtvis vid tvåtiden men dagen till ära jobbade jag lite längre så att jag skulle hinna fika med de andra. Några färska prinsessbakelser fick vi inte tag på så det blev frysta hallonbakelser. De var överraskande goda och passade perfekt för att fira en liten prinsessa med!

10 kommentarer:

  1. Åh nu blev jag fikasugen igen;)

    SvaraRadera
  2. Såg riktigt goda ut!

    SvaraRadera
  3. De var betydligt godare än jag hade väntat mig. Dessutom är de praktiskt styckeförpackade. Jag blev positivt överraskad!

    SvaraRadera
  4. hej, såg att du varit inne hos mig och kommenterat. Tack för det! Här kommer jag stanna, jag har läst lite i din blogg och jag kommer återkomma :) Jag har firat lilla prinsessan men prinsesstårta hemma hos mamma och pappa som bor två hus från mig. Kram

    SvaraRadera
  5. Så roligt om du har lust att återkomma till min blogg :-) Jag tänker återkomma till din!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var en stor dag igår när lilla sessan kom till världen. Självklart måste man fira!!
    Ha en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Man ska passa på att fira när man kan :-) Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja ha ja.... å exakt där blev jag fikasugen.... hepp!

    SvaraRadera
  9. Hoppas du har fått dig något gott att fika :-)

    SvaraRadera