25 februari 2012

Oväntat besök

Himlen är molnfri och det är en strålande vacker vinterdag här hos mig. Precis som förra lördagen har jag varit och fikat med en väninna. Vi har nästan gjort det till en tradition att gå och fika i alla fall en gång varje helg. Förra helgen blev det två gånger och det är ju en dag i morgon med så man vet ju aldrig om det kanske blir två gånger den här helgen också.
Igår var jag på after work med några arbetskamrater och det var som alltid lika trevligt. Jag kom hem vid ungefär vid halv tolv och då var fortfarande två tappra ur vårt sällskap kvar. För ett par timmar sedan kom dessa två på besök och jag bjöd dem på kaffe. Vi har suttit och pratat och haft några trevliga timmar. Det är inte ofta jag får oväntat besök.
Det här blir en lite ovanlig helg den här helgen eftersom jag ska lyxa mig och gå ut och äta även i kväll. För andra dagen i rad slipper jag alltså att laga mat. Visst blir det lite onödigt dyrt men man lever ju bara en gång. Det är härligt att bara bli serverad och trevligt att ha sällskap när man äter. Nu ska jag ta och bestämma vad jag ska ha på mig när jag går.
Det är ständigt samma dilemma…

4 kommentarer:

  1. Som sagt man lever bara en gång och att lyxa till det mår man bra av:)!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Middagen jag åt igår var toppengod och jag hade dessutom en väldigt trevlig kväll :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Jag har massor av kläder och det gör det bara än svårare för då måste man välja. Det är enklare när man inte har så mycket att välja på. Snacka om I-landsproblem ;-)
      Kram

      Radera