15 februari 2012

Tankar en ledig dag

Idag har jag som vanligt haft veckans lediga dag. Så trött som jag kände mig igår var det välbehövligt med lite extra vila. Även om jag inte hade någon tid att passa ställde jag klockan på väckning. Jag var rädd att jag skulle sova allt för länge om jag inte gjorde det. När klockan var ungefär halv nio steg jag upp. Ganska lagom tid att stiga upp en ledig dag tycker jag.

Frukosten tog lång tid. Jag älskar att ta det lugnt på morgonen. Vid halv elva var jag redo att bege mig ut en tur i det vackra vädret. Jag går alltid och handlar på onsdagar även om det är lite dumt eftersom nya varor kommer måndag och torsdag. Men eftersom jag är ledig på onsdagar passar det mig. Att handla de dagar jag jobbar gör jag ytterst sällan.

När klockan var ungefär ett tänkte jag på hur lite jag egentligen hunnit med att göra. Lika snabbt som tanken kom slog jag bort den. Anledningen till att jag är ledig en dag i veckan är inte att jag ska göra en massa. Anledningen till att jag jobbar halvtid är att jag inte orkar jobba mer om jag ska kunna ha ett drägligt liv. Meningen är att jag ska kunna ta det lugnt.

Det har jag gjort…

6 kommentarer:

  1. Bra att du tar det lugnt som man ska göra på lediga dagar!
    Att handla kan bara nog så ansträngande tycker jag iaf.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag bor ju själv så jag behöver sällan handla mycket så det är inte värst jobbigt. Dessutom köpte jag mig två nya klädplagg. Det älskar jag att göra :-) Lägger alldeles för mycket pengar på kläder. Bara för att det är roligt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det handlar ju inte om hur lite man gör...kanske det som är menningen:). Det handlar nog mer om vad du gör som får dig att må bra, som är det viktigaste. Hihi vad kul att du gillar kläder med...då är vi två:).
    Vad köpte du?
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Som jag skrev så vet jag ju varför jag är "ledig". Det är inte för att jag ska göra en massa men jag har det i mig. Man ska inte vara " lat"....

    Idag köpte jag en kortärmad randig topp i bomull och en längre cardigan med trekvartsärm. Jag är nöjd med mina inköp och jag hoppas du är nöjd med dina :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hmmmmm, skulle behöva inhandla lite kläder. Men DET tycker jag är jättejobbigt :-(

    SvaraRadera
  6. Att prova kläder kan vara lite jobbigt men det är så roligt att det helt klart överväger det jobbiga. Att köpa kläder är lite av en hobby för mig. Synd bara att jag inte har mer pengar ;-)

    SvaraRadera