17 november 2011

Ett minne för livet

Igår kväll var jag och tittade på en liten modevisning som anordnades i en boutique här. Det var förstås jättetrevligt. Jag älskar att köpa kläder och jag är en trogen kund i den här butiken. Ska jag vara helt ärlig köper jag betydligt mer kläder än jag behöver. Så mycket kläder som jag har köpt under det här senaste året har jag nog aldrig köpt någon gång tidigare i mitt liv. Jag vågar inte ens försöka räkna över hur mycket pengar jag har lagt på kläder. Det blev ett par inköp igår med. Jag hittade naturligtvis något som jag ”behövde” väldigt mycket. När jag tittade på modevisningen tänkte jag på den gång jag själv gick modell.

Jag hade en kort modellkarriär som började för ganska exakt fem år sedan. Det hela började med att en i lunchgänget på jobbet började prata om att vi kanske skulle försöka ordna en modekväll i den modeaffär vi har här. Hon pratade med ägaren och någon månad senare blev det av. Alla som deltog var både modeller och åskådare och vi hade en jättetrevlig kväll. Några månader senare skulle det vara en större modevisning på ett hotell här och jag fick förfrågan om att vara modell. När jag fick frågan svarade jag ja direkt. En stund efter jag lagt på luren undrade jag hur det där hade gått till och jag fick med ens världens hjärtklappning. Vad tänkte jag på?

Jag som aldrig har gillat att ha blickarna på mig och att vara i fokus. Dagen efter fick jag veta att en av mina arbetskamrater också skulle gå modell på samma modevisning. Jag fick en tid för att prova ut de kläder jag skulle visa. Ett par kvällar innan modevisning hade vi repetition. Det var ganska pirrigt trots att vi inte hade någon publik. Gissa om jag funderade på vad jag hade gett mig in på. Den stora kvällen kom och jag var supernervös. När jag gick ut första vändan skakade benen så att jag knappt kunde gå. Mina problem med balansen blir kraftigt förvärrade om jag blir nervös. Men jag klarade av det och det gick bättre för varje gång det var min tur.

Det är ett minne för livet!

4 kommentarer:

  1. Vad häftigt det låter. Själv skulle jag aldrig våga något sådant men jag beundrar verkligen de som vågar =)

    SvaraRadera
  2. Jag vågade egentligen inte och har lite svårt att fatta att jag svarade ja. Men jag ångrar verkligen inte att jag var modell. Det var en upplevelse!

    SvaraRadera
  3. Det gjorde jag och "gubben" också, en gång och det var RIKTIGT kul, men väldigt nervöst, på dagen "D"

    SvaraRadera
  4. Inte visste jag att ni gått modell båda två :-) Även om det var otroligt nervöst så är jag himla glad att jag tackade ja när jag fick frågan. Det VAR roligt!

    SvaraRadera