15 november 2011

Tiden räcker inte

Jag läste en liten notis i en tidning på jobbet idag och jag vill dela med mig av innehållet i den. Enligt notisen har en amerikansk reporter räknat ut hur många timmar man skulle behöva på ett dygn för att hinna med att leva enligt alla expertråd. Han kom fram till att man för att hinna med både jobb, familj, hälsa och fritid på bästa sätt skulle behöva 42 timmar per dygn.

Det är inte undra på att människor ständigt känner sig stressade. Och stressen verkar öka hela tiden. Vi matas dagligen med diverse kloka tips om hur vi ska göra med än det andra. Många saker är enkla och de tar bara några få minuter att göra. Till det kommer allt det där som vi ”måste” göra varje dag. Förutom alla ”måsten” finns det en massa saker vi vill göra.  

Inte undra på att tiden inte räcker…

4 kommentarer:

  1. Jag blir mest stressad, då jag inte kan göra det jag vill.

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad det ska stressas och hinnas med...Allt bara snurrar på och man hinner inte hälften av det man vill och tänkt...

    Det gäller att prioritera och välja och kunna vara nöjd med det :)
    Må så gott !
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Helena: Jag har slutat stressa upp mig för det jag inte kan eller hinner göra. Det är ändå ingen idé...

    SvaraRadera
  4. Maria: Jag gör prioriteringar varje dag eftersom jag inte orkar göra allt jag vill göra. Om jag någon gång blir stressad tar allt dessutom längre tid än det normalt sett gör. Roligt att du hittade hit :-)
    Kram

    SvaraRadera