25 november 2011

I god tid

När jag hade skrivit den rubrik jag tänkt mig för det här inlägget slog det mig att under just den rubriken skulle jag kunna skriva om en hel massa olika saker. Jag tycker till exempel om att vara i god tid när jag har en tid att passa. Dessutom uppskattar jag att andra är i god tid. Men det var inte det jag egentligen hade tänkt skriva om idag. Istället har jag tänkt berätta om att jag köpte en chokladask igår som jag har tänkt spara ända till jul. Det om något är väl att vara ute i väldigt god tid, eller hur?

Inköp inför julen brukar jag vanligtvis inte göra i så här god tid. Det är trots allt fyra veckor kvar till jul. Jag äter väldigt lite godis men det händer så klart att jag gör det. Igår fick jag syn på en ask Aladdin som var brun. Det har jag aldrig sett förr så den fångade min uppmärksamhet. Den här asken innehåller bara chokladpraliner som är mörka och jag gillar mörk choklad skarpt. Så nu har jag alltså en chokladask som det dröjer innan jag ska öppna. Jag kan lova att jag inte kommer att öppna den i förtid!

Det enda som är synd är att körsbär i likör saknas i asken...

2 kommentarer:

  1. Äh! Ta en bit varje dag och njut ;-) Du kan ju ha den som adventkallender.

    SvaraRadera
  2. Här har du en med karaktär Helena! Har jag bestämt mig för att vänta med att öppna asken så har jag ;-)

    SvaraRadera