11 november 2011

Hade ingen plan

Den dagen jag startade den här bloggen hade jag inte alls tänkt starta den. Jag hade ingen plan för hur jag skulle bära mig åt för att skriva om det jag ville skriva om. I vanliga fall är jag en hejare på att göra planer. Många gånger under mitt liv har jag gjort alldeles för detaljerade planer för allt möjligt. Även om det kan vara bra att ha en plan så kan detaljerade planer många gånger vara en nackdel. Planer har nämligen en tendens att ganska sällan fungera på det sätt man har tänkt. Det är så lätt hänt att man ser en detaljerad plan som man gjort och som inte går exakt enligt ritningen som ett personligt misslyckande. Fråga mig, jag vet det av egen erfarenhet. Nu blev det i alla fall så att jag började blogga utan att ha en plan. Oj, oj, oj, vad jag började fundera på vad jag egentligen hade gett mig in på.

När jag väl hade startat bloggen ville jag förstås skriva något i den. Det enda jag visste helt säkert var att jag inte bara skulle skriva om min MS. Jag lever ett liv och mitt liv innehåller så mycket mer än min sjukdom. Sjukdomen är ”bara” en besvärande bisak. Den är inte en del av min identitet. Så jag började helt enkelt att skriva. Och på den vägen är det. Det har poppat upp massor av uppslag på vad jag ska skriva om. Ibland kommer jag på flera saker samtidigt. För att inte glömma bort det jag kommit på har jag skrivit ner mina idéer i ett dokument på datorn. Listan blir bara längre och längre för varje dag som går. Så det kan dröja innan jag har skrivit om ”allt”. I morgon ska jag på SPA och det tänker jag förstås berätta om senare. Vilken härlig dag jag kommer att få i morgon!

2 kommentarer:

  1. Låter härligt att du ska skriva om det du vill det gillar jag. Precis som jag gör det blir vad det vill:).
    varma kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man SKA skriva om det man vill :-) Att grotta ner sig blir man inte gladare av...
    Kram

    SvaraRadera