9 november 2011

Har tagit det lugnt

Förr i världen hade jag väldigt svårt att ta det lugnt. Att bara göra ingenting fanns inte ens på kartan. Jag kunde inte ens sitta och titta på tv utan att ha något för händerna. När jag tittade på tv hade jag ett eller annat handarbete jag sysselsatte mig med. Men nu är det andra tider. Jag har sakta men säkert börjat lära mig den svåra konsten att ta det lugnt och att göra ingenting. Det är inte det enklaste men det går att lära sig om man tränar ihärdigt. Fast jag måste erkänna att det inte alltid är så lätt att bara göra ingenting.

Idag har jag haft veckans ”lediga” dag och jag har inte riktigt gjort ingenting. Men jag har tagit det lugnt. Jag sov till strax före åtta och låg och drog mig en stund innan jag steg upp. Sen blev det frukost i köket och kaffe vid datorn. När man väl har vant sig vid att ha dator och internet är det svårt att tänka sig att vara utan. Särskilt när man lever ensam som jag gör. Eftersom jag inte jobbar på onsdagar brukar jag alltid fara ut och handla och det har jag även gjort idag. Det var jättevacket ute med dimma och en sol som bröt igenom lite.

Jag bestämde mig för att köra en liten motionsrunda med bilen innan jag handlade. Då och då gör jag det bara för att bilens batteri ska få lite laddning. Jag kör för det mesta väldigt korta sträckor så då och då måste jag köra lite mer. Jag styrde västerut och dimman tätnade bara några kilometer utanför samhället. Kameran låg i väskan men det var lite för mycket dimma för att jag skulle tycka att det var lönt att stanna och fota. Det har varit strax under noll hela dagen och nu börjar det likna det jag är van vid. Men än är det inte vinter…

4 kommentarer:

  1. Hör av dej nästa gång,-så kan du ju "motionera" hit ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag är expert på att göra ingenting! Jag kan lära dig det :D

    SvaraRadera
  3. Härmed anmäler jag mig till en kurs :-D

    SvaraRadera