4 november 2011

Man vet aldrig

Den första veckan efter min semester har varit en ganska lagom vecka för mig. Jag började jobba igen först i tisdags och då jobbade jag bara fram till lunch eftersom jag hade ett tandläkarbesök inbokat. Under många år har jag haft onsdagarna som arbetsfria dagar för att få en vilodag mitt i veckan så i onsdags var jag ledig. Igår gjorde jag en normal arbetsdag på fem timmar och idag blev det en lite kortare dag på grund av att det är en röd dag i morgon. Jag har alltså fått en helt perfekt mjukstart. Visserligen har jag inte hunnit göra så mycket på jobbet men det är en helt annan femma.

Som alltid känns det bra att det är helg. När man går hem från jobbet på fredagen är helgen som allra bäst. Då har man fortfarande ledigheten framför sig. Jag har många gånger tänkt på det här med att det mesta oftast är som bäst innan det händer. När man har allt framför sig har man fortfarande förhoppningen om att det kan bli hur bra som helst. Efteråt kanske det visar sig att det man såg fram emot inte blev så bra. Fast ibland kan det vara tvärt om. Något som man inte alls tror ska bli bra visar sig bli mycket bättre än man väntade sig. Det som är spännande är att man aldrig vet!

Nu har jag tagit det lugnt och vilat mig några timmar. Jag har legat på soffan och läst ungefär en timme. Av det blev jag trött och jag skulle garanterat ha somnat som en stock om jag bara tillåtit mig att göra det. Men att ta en tupplur på dagen är inte alls min grej. De få gånger jag verkligen har försökt sova på dagen har jag misslyckats. Skulle jag somna är jag dessutom rädd att jag skulle sova för länge och sabotera nattsömnen. Jag tog mig upp ur soffan och gjorde kaffe. Sen satte jag mig vid datorn för att skriva lite. Om en stund ska jag göra lite övningar på min gymnastikmatta.

Sen blir det vila igen innan det är dags för maten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar