27 november 2011

Ständiga prioriteringar


Idag är det första advent och jag har tagit fram min adventsljusstake och hängt upp mina julgardiner i köket. Jag har panellängder så de är väldigt enkla att hantera. Längderna behövde strykas och duken jag skulle lägga på bordet slätade jag över lite också. Jag har lite annat som behöver strykas men jag bestämde mig för att spara det tills efter jag hade varit ut och handlat. Även om jag handlade igår så var det mer jag behövde köpa. Jag kan inte bära tungt så jag planerar alltid mina inköp utifrån vad det jag ska ha väger.

Även idag tog jag sparken när jag for och handlade. Jag behöver både den friska luften och den lilla motion det ger. När jag hade konkat upp mina varor till lägenheten var jag helt slut i benen. Jag inser att det där med att stryka resten får jag spara till en annan dag. Jag ska ju laga mat och diska och även det tar på mina krafter. Mitt liv består av ständiga prioriteringar. Ska jag göra en sak får jag välja bort en annan. Jag tror inte andra kan förstå hur begränsad jag känner mig vissa dagar. Jag vet aldrig från dag till dag hur långt orken räcker…

2 kommentarer:

  1. Jag är långt ifrån färdig, men det får ta den tid det tar. Har även "skrotat", en massa julkrims och julbök.

    SvaraRadera
  2. Jag har nästan inga julprylar alls. Tog bara några få saker med när jag flyttade och har inte köpt så mycket nytt heller. Det där med en massa pynt har jag aldrig gillat...

    SvaraRadera