13 november 2011

Min må bra dag

Igår hade jag en riktigt härlig må bra dag på Hotell Källan. Jag deltog i en resa som anordnades av det fackförbund jag är medlem i. Dagen började med en bussresa på två timmar och vi åkte redan klockan sju på morgonen. Tidiga morgnar är inte det jag älskar mest men det gick över förväntan bra. Jag vaknade av mig själv när klockan var kvart över sex så jag hann med både frukost och kaffe innan det var dags att ge sig ut i den tidiga morgonen. Det var en vacker morgon med några minusgrader och rimfrost ute. Genom bussens fönster såg jag hur himlen sakta ljusnande och solen gick upp. Att kunna se det vackra i naturen och att njuta av det ger frid i själen.

När vi kom fram till vår destination var klockan nio och då fick vi börja med att äta en ”second breakfast”. För alla som var med på resan ingick en helkroppsmassage på 50 minuter men jag hade även bokat in två behandlingar till. Under tiden vi åt vår andra frukost fick jag ett litet papper där mina tider fanns uppskrivna. Klockan tio hade jag min massage och direkt efter skulle jag få den ansiktsbehandling och fotkur jag hade bokat in. Det blev lite hektiskt innan jag var klar. Jag hade inte räknat med att omklädningsrummet skulle vara så litet om det var och att det skulle vara så många människor där. Jag hann bli lite stressad innan jag var klädd i min badrock.

 Men det var inte farligt. Under den korta tid jag satt i en fåtölj och väntade på att få min massage hann jag varva ner. Jag fick komma in i ett rum med dämpad belysning och många tända värmeljus. Där spelades lugn musik och avslappnande musik. Sen var det dags att ta av badrocken, lägga sig på britsen och bara njuta av behandlingarna. Efter mina behandlingar var det så dags för lunch. Jag var vrålhungrig torts mina två frukostar och åt mycket och länge. Till lunchen drack jag ett glas svalt vitt vin. Jag drack inte upp allt vinet då så jag tog med mig det som fanns kvar ner till relaxavdelningen. Efter vinet drack jag Källans vatten. Jag satt i en stol och pratade med andra och kopplade av några timmar.

Den nya baddräkt jag hade tagit med mig förblev oanvänd. Jag hade ingen lust att vare sig bada bassängen eller att bada bastu. Det var så skönt att bara sitta där och koppla av och göra ingenting. Redan under lunchen var det några som pratat om att ta en irish coffee istället för vanligt kaffe till det eftermiddagsfika som skulle avsluta dagen. Vid halv tre klädde vi oss och gick upp och beställde våra irish coffee. Strax före fyra stuvade vi in oss i bussen för resan hem. Största delen av resan satt jag och blundade men jag sov inte. När jag kom hem behövde jag få något i magen igen och sen kom den stora tröttheten över mig. Kvällen tillbringade jag i soffan framför teven.

Min må bra dag blev en bra dag!

5 kommentarer:

  1. Låter som en jättebra dag och jag är rejält avundsjuk på massagen du fick, det skulle jag också behöva. Apropå de där skorna jag så gärna vill ha, att gå i klackar är något jag börjat med relativt nyligen så jag håller fortfarande på att lära mig. Eftersom jag jobbar i förskolan vore det inte särskilt praktiskt att ha klackar på jobbet så jag får öva massor på fritiden istället.

    SvaraRadera
  2. Massagen var jätteskön och det skulle jag behöva få en gång i månaden... Förr kunde jag gå i högklackat men numera tillåter tyvärr inte min balans att jag gör det. Lycka till med din träning!

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag =) Nu kan du vinna en matkasse från mathem.se på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

    SvaraRadera
  4. Sååååå härligt! Vilken toppendag :-)

    Hur går det med väckarlampan?

    SvaraRadera
  5. Helena: Det var en riktigt skön dag i lördags men jag blev HUR trött som helst på kvällen. Än har jag aldrig vaknat av lampan men det är bra att den lyser när jag vaknar det blir liksom lättare att vakna till då än när det är helt mörkt. Så jag är nöjd :-)

    SvaraRadera